סוגי סרטוני האנימציה הקיימים

ישנם סוגים רבים של אנימציות, אשר חלקם ככל הנראה כבר מכירים, אז בואו נעשה סקירה מהירה של סוגי האנימציה השונים ומה ההבדלים והדמיון.

 

3D

 

אנימציה מצויירת ביד- 2D

 

Vector

 

עצור תנועה

 

גרפיקה של תנועה



3D – אנימציה תלת מימדית

 

צעצוע של סיפור 4 | PIXAR ANIMATION STUDIOS

 

3D, המכונה גם CGI (תמונות המיוצרות על ידי מחשב), הוא סוג האנימציה הפופולרי ביותר לסרטים עלילתיים כרגע, והוא נפוץ גם בטלוויזיה ובסרטים קצרים.

 

זהו גם אותו סוג של אנימציה המשמשת ליצירת דמויות דיגיטליות לסרטי פעולה חיים ואנימציה למשחקי וידאו.

 

אנימטור משתמש בבובה דיגיטלית (המכונה אסדת תווים) כדי למקם את הדמות, ואז משתמש במערכת של נתיבי תנועה (או שורות) כדי להגדיר את תנועת הדמות בין אותן תנוחות.

 

המחשב ממשיך לשלב בין מסגרות האנימציה בין מסגרות המפתח. האנימטור לאחר מכן מצמצם את המסגרות הללו עד שיסתפקו בהנפשה.

 

הנפשה תלת-ממדית היא תהליך אינטנסיבי מבחינה טכנית, למשל ב-סרטוני אנימציה לעסקים  רואים את זה הרבה, כשלעתים קרובות מעורבים מומחים נפרדים רבים כדי לדגמן את הדמות, להתקין אותה בעצמות ובפקדים, להנפיש אותה, ואז למרקם אותה ולהאיר אותה לפלט הסופי.



אנימציה מצוירת ביד 2D

 

ספר הג'ונגל | הפקת WALT DISNEY

 

הסוג הראשון של הנפשת 2D עשוי להיקרא אנימציה מסורתית או אנימציה סלולרית. אני מעדיף את המונח סרטוני אנימציה מצוירת ביד כי זה מגדיר את ההיבט החשוב ביותר שלה – העובדה שהוא מצויר ביד.

 

זהו סוג האנימציה הקלאסי שכנראה אתה מכיר ביותר. בימים עברו, אנימטורים ציירו דמויות מסגרת אחר פריים, ואז הרישומים הללו הועברו על יריעות אצטט ברורות הנקראות תאים לציור. מכאן בא המונח אנימציה סלולרית.

 

במהלך שנות התשעים כמעט כל אולפני האנימציה הפסיקו להשתמש בתאים והתחילו לסרוק ציורים למחשב לצביעה דיגיטלית, וכעת אנימטורים רבים המצוירים ביד מדלגים על נייר לחלוטין ומציירים ישירות למחשב באמצעות טבלט או מסכי Wacom Cintiq.

 

אז אנימציה מצוירת ביד יכולה להתבצע באופן אנלוגי לחלוטין או באופן דיגיטלי לחלוטין, או שילוב כלשהו של השניים. הדבר החשוב הוא שהאנימטורים המצוירים ביד עדיין יוצרים את מסגרת האנימציה שלהם לפי מסגרת תוך שימוש באותן טכניקות ועקרונות כמו בימים ההם של נייר ותאים.



אנימציה וקטורית דו מימדית

 

RICK AND MORTY | מבוגר לשחות

 

כיום יש דרכים חדשות ליצור אנימציה דו מימדית באמצעות בובה דיגיטלית דו מימדית. מדובר בתווים דו-מימדיים הבנויים עם מערכת עצמות ובקרות הניתנות לתמרון בצורה דומה למתקן תווים תלת-ממדי.

 

ההבדל בין תווים דו-חיבוריים דו-ממדיים לדמויות מצוירות ביד יכול להיות מעט מטושטש. תוכניות כמו Toon Boom Harmony ו- Adobe Animate CC מאפשרות לך לערבב ולהתאים בצורה חלקה אנימציה מצוירת ביד לטכניקות בובות דו מימדיות, לפעמים אפילו באותה אותה דמות.

 

לדמות יכולות להיות עצמות המאפשרות לאנימטור לדגמן אותה, אך יש לה גם חלקים אחרים המונפשים ביד.

 

עצור תנועה

 

KUBO ושני המיתרים | LAIKA

 

Stop motion יש כמה גרסאות, אך כולן כוללות מניפולציה של חפצים בעולם האמיתי. חפצים אלה מוזזים מעט, ומצטלמים מסגרת אחת בכל פעם. כאשר הם מוצגים ברצף, מסגרות אלה יוצרות אשליה של תנועה.

 

בתנועת עצירה גבוהה יותר, כמו זו שיצרה לייקה (קורלינה, קובו ושני המיתרים), נורה בובה מיוחדת במיוחד על במה מיניאטורית.

 

Claymation היא טכניקה דומה. בתוכו משתמשים בתווים צבעים, אם כי בדרך כלל הם עשויים מחומר שנקרא פלסטלינה, ולא מחימר בפועל.

 

אתה יכול גם לעשות עצירת תנועה עם צלמיות רגילות, וחפצים, כמו כל אותם אנימציות לגו הנהדרות שתוכלו למצוא ביוטיוב.

 

וריאציה נוספת של תנועת עצירה היא אנימציה מגזרת נייר. בסגנון זה, דמויות בנויות מצורות נייר. הם עשויים להיות מחוברים זה לזה ליד המפרקים כדי ליצור דמות ניתנת לביצוע, או שייתכן שיונחו חלקים במקום כך שניתן יהיה להחליף אותם. לאחר מכן הם מועברים ומצטלמים מסגרת אחר מסגרת, ממש כמו בובת עצירה. כך אנימציה במקור סאות 'פארק.

 

סוג נדיר נוסף של עצירת תנועה נקרא פיקסלציה. בפיקסלציה משתמשים באנשים אמיתיים במקום בבובות.

 

לכל סוגי הסטופ-תנועה הללו יש מאפיין חשוב: את

 

כולם צריך לירות ישר קדימה, מה שאומר להתחיל במסגרת אחת ולירות כל פריים בזה אחר זה, כל הדרך בסוף הסצינה.

 

אם נעשית טעות במסגרת אחת, קשה מאוד לתקן אותה מבלי שתצטרך להתחיל הכל מחדש. אתה לא יכול פשוט לצייר מחדש את המסגרת כמו שאתה יכול בהדמיה דו-ממדית. זה הופך את סוג האנימציה לאינטנסיבי במיוחד והוא דורש סבלנות רבה.



גרפיקה של תנועה 

 

הקטגוריה הגדולה האחרונה של אנימציה היא גרפיקה של תנועה. גרפיקה של תנועה מתמקדת בהצגת דינמיות ומעניינת של סמלי טקסט נעים ואיורים בסיסיים.

 

גרפיקה של תנועה יכולה להיות דו-ממדית ותלת-ממדית, ותמצא אותם בכל מקום בפרסומות, סרטון אנימציה לעסק, אירועי ספורט, החדשות והפקות טלוויזיה אחרות.

 

הנפשת תווים תקינה היא בדרך כלל מחוץ לתחום של גרפיקה של תנועה, אך רבים מעקרונות הליבה של הנפשה חלים גם על גרפיקה של תנועה.

 

תדמית

את תהליך האנימציה

כעת כאשר אנו מבינים את המושגים הבסיסיים של מהי אנימציה, מאפשרים לעבור על זרימת העבודה של יצירת אנימציה.



Recommended Posts