12 עקרונות האנימציה

היסוד של כל חינוך לאנימציה הוא 12 עקרונות האנימציה.

 

12 העקרונות היו קבוצה של מושגי ליבה שפותחו בשנות השלושים על ידי אנימטורים באולפני וולט דיסני כשהם עוברים מעשיית מכנסיים קצרים לסרטים עלילתיים. זה היה תהליך הדרגתי של גילוי ועידון כאשר האנימטורים ניסו לדחוף את עבודתם לסטנדרט חדש יותר.

 

12 העקרונות הללו הוכנסו לראשונה על ידי האנימטורים האגדיים פרנק תומאס ואולי ג'ונסטון בשנת 1981 בספרם "אשליה של החיים".

 

יצירת אשליה של החיים היא העיקרון העיקרי. הם עוזרים לנו ליצור דמויות שנראות כאילו יש לה משקל, אישיות, וקיימות בעולם אמיתי עם פיזיקה אמיתית בעבודה.

 

למרות שהם פותחו על ידי אנימטורים דו ממדיים, הם עדיין חלים על תלת מימד וכל סוג אחר של אנימציה.

 

  1. Squash & Stretch



Squash and stretch מתארים כיצד אובייקט משנה את צורתו בתגובת כוחות הטום הפועלים עליו.

 

כאשר העצם דחוס על ידי השפעה של כוח מנוגד. מתיחה היא כאשר אובייקט מתרחק על ידי משהו המושך אותו, או על ידי תנועה מהירה.

 

  1. ציפייה



ציפייה היא תנועה קטנה יותר שמגיעה לפני אחת גדולה, ומסמנת שהתנועה הגדולה עומדת להתרחש.

 

  1. שלב



הבימוי הוא הצגת הצילום באופן שמבהיר את תוכן הצילום ככל האפשר, ואת התפקוד הסיפורי של הצילום חזק ככל האפשר.

 

  1. ישר קדימה לעומת תנוחה לתנוחה

 

ישר קדימה ותנוחה לתנוחה הם גישות שונות לאנימציה- דוגמות ניתן לראות ב-סרטוני אנימציה לעסקים שהפקנו.

 

ישר קדימה פירושו ליצור כל פריים חדש ברצף מתחילתו ועד סופו. פוזה לתנוחה פירושה ליצור תחילה את תנוחות המפתח לכל פעולה ואז למלא את תנוחות הביניים.

 

  1. עקוב פעולה



עקיפה וחפיפה – פעולת עקיפה וחפיפה מתייחסת לנטייה של חלקים שונים בגוף לנוע במהירויות שונות.

 

זה כולל את מושג הדראג, וזה כאשר חלק אחד בגוף מפגר מאחור כאשר תנועה מתחילה.

 

  1. לאט פנימה & לאט החוצה



לאט פנימה ולאט החוצה מתייחסים לנטייה של חפצים להאיץ בהדרגה (ואז להאט) כאשר עוברים ממצב אחד למשנהו.

 

לפעמים אלה מכונים קלות כניסה והקלות או פשוט הקלות.

 

  1. קשתות



עקרון הקשתות נובע מהתצפית שדברים חיים אינם נעים בקווים ישרים, אלא בתנועות מעוקלות.

 

יצירת קשתות חינניות וצלולות לרוב מעלה את האנימציה ומגלה את רמת החוויה של האנימטור-עיין בסרטוני אנימציה .

 

  1. פעולה משנית 



פעולה משנית מתייחסת לתנועות קטנות יותר (או מחוות) התומכות בפעולות הראשוניות של דמות.

 

פעולות אלה מבהירות את הזריקה על ידי הדגשת הגישה או המוטיבציה העומדת מאחורי התנועה.

 

  1. תזמון



תזמון הוא בקרת מהירות הפעולה באמצעות מספר המסגרות המשמשות לייצוגה.

 

זהו אחד היסודות הבסיסיים מבין 12 העקרונות ולוקח שנים לשלוט בהם.

 

  1. הגזמה



הגזמה פירושה ייצוג נושא בצורה מוגברת או קיצונית יותר, ולא מציאותית לחלוטין, על מנת להרחיק את האנימציה שלך- עיין עוד בסרטוני אנימציה.

 

  1. ציור מוצק

 

 ציור מוצק פירושו להציב דמויות באופן שיוצר תחושה של נפח, משקל ואיזון.

 

רישום להנפשה מצריך יכולת לצייר את הדמויות מכל זווית או תנוחה, תוך התחשבות בתלת מימד.

 

  1. ערעור



ערעור הוא מונח רחב לכל תכונות העיצוב של הדמות שהופכות אותם לכדי משכנע לצפייה.

 

זה כולל את העיצוב של הדמות, כמו גם את האופן שבו הדמות מונפשת.




Recommended Posts